Varför självständighet är kul...

 Hälsningar från en trafikstockning på Bali,

Jag är på väg till jobbet i AW-Advantage-kontoret (vi kallar det strandkontoret). Det brukar ta 10 till 15 minuter med normal trafik, men nuförtiden kan det ta en timme, trafiken i Bali har nått krisnivåer. Så jag öppnar min laptop i baksätet på min taxi och får lite arbete gjort, inklusive att skriva till dig.

Förra veckan berättade jag om Änglar & Bebisar och hur vi stödjer en ung välgörenhetsorganisation här som räddar liv på bebisar och hjälper ensamstående mammor i svåra situationer. Om du missade det kan du läsa ikapp här. Gatorna är fyllda med röda och vita flaggor eftersom det är självständighetsdag i Indonesien imorgon, vilket är en stor grej här.

Jag har precis kommit fram till strandkontoret. Teamet är entusiastiskt utklädda till historiska eller mytiska figurer från den indonesiska kulturen och gjorde sedan cosplay-akter. Allt detta innan arbetet börjar, så jag måste vara här tidigt eftersom jag är utsedd till domare. Det är som ett avsnitt av AW Got Talent.


Så mycket entusiasm och energi, så tidigt på morgonen... det är ganska utmattande!

Sedan, efter mycket god humor och underhållning för varandra, samt skapande av innehåll för sociala medier, var det tillbaka till arbetet.

Men jag lärde mig några saker om Indonesiens kultur och mytiska historia. Otroligt mångfaldig, med så många olika folkgrupper, språk, religioner och skarpt olika kulturer... ändå glatt enade och bekväma med att vara indoneser tillsammans. En annan sorts nationalism, totalt i strid med den otrevliga, brutala brittiska nationalismen som gör mig deprimerad nuförtiden.
Jag fick också veta hur hamnstaden Surabaya fick sitt namn... Berättelsen började, som sådana ofta gör, med ett par vänner: Sura, hajen, och Baya, krokodilen. I princip hade de ett stort bråk om mat, men i slutändan löste de det och blev vänner, gick ihop, och staden fick sitt namn efter dem... Surabaya. Stadens symbol är hajen och krokodilen.


Dessa två unga killar livar upp berättelsen med slapstickhumor och energi.

Senare fyllde lagteamet ett container som skulle skickas till Slovakien... tro mig, det är riktigt hårt arbete...


...de förtjänar verkligen lite självständighetsdags-kul och ansluter sig till strandteamet.


För festspel...

Under tiden i Storbritannien har Rodrigo och hans team hållit en showroom-dag på huvudkontoret i Sheffield. Detta är så viktigt, inte bara för att vi kan visa upp våra senaste produkter, utan också för att få personlig feedback och bra riktning från våra underbara kunder. Vid den senaste öppna dagen, när jag var där, var det verkligen härligt att träffa kunderna. Rodrigo tackar alla som besökte oss och ett extra stort tack för all supernyttig feedback och alla idéer.

Vi har en stor helg som närmar sig... den STORA. Det är dags att fylla på lagret... och vi har massor av erbjudanden, några fantastiska nya produkter och Halloween-badbomber från AW-Aromatics-teamet på gång snart!

Önskar dig en magisk och härlig helg. Hoppas du upptäcker din självständighet!
Nästa veckas nyheter kan komma från en annan plats... spännande eller hur?

David

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varmt Varmt Varmt!

7 Överraskande Överraskningar