Polisstation

Hälsningar från Spanien

Ja, allt händer på en gång igen.. som vanligt. Denna söndag - kommer det uppenbarligen att bli galet... Spanien mot England... Jag är säker på att de lokala barerna här kommer att vara fullpackade.
Förra veckan berättade jag min något sorgliga historia om de slappa toteväskorna från Kolkata. Om du missade det kan du komma ikapp här.

Tack till de flera personerna som skrev till mig om detta, och ja, ni har helt rätt. Nu är bilderna fixade för att se mer ut som de slappa väskorna. Axelväskor av Mjukt Tyg.

Tidigare denna vecka var Coco och jag tvungna att gå till polistationen i Torremolinos...


Vi anlände väldigt tidigt till mötet... Det har varit en lång väntan och vi kunde inte komma för sent... Strax bakom huvudingången ligger ett litet skräpigt utomhusväntområde med några rader solblekta stolar. En liten folkmängd rör sig omkring, kanske på samma uppdrag som vi. För vissa är detta ett livsförändrande ögonblick. Jag kan se det i ansiktena. En sliten och flagande skylt på ett fönster säger "DOCUMENTACION".
Efter ett tag dyker en omöjligt välklädd polis upp i dörröppningen, beväpnad med en pistol och en skrivtavla. Montana, som också är vår revisor, mötte oss där ifall det skulle uppstå några problem - hon har gjort den här typen av saker förut... Hon tryckte sig fram till mannen och knuffade nästan skrivtavlan mot honom, "aqui, aqui" här är mitt kundnamn... Sedan ropar hon till Coco "vamos!"... Jag sa till Coco att gå, gå, det verkar som om du är först i kön. Jag sätter mig ner och väntar tålmodigt på en sliten stol, men bara fem minuter senare kommer Coco och Montana ut.


Coco har ett officiellt spanskt ID-kort och rätt att stanna kvar. Inga fler besvärliga visum behövs och hon har frihet att resa inom Europa. Bara goda nyheter! Senare firade vi detta och Tomas 40-årsdag på stranden med en härlig måltid.

Oavsett vad som händer på söndag kommer det att vara många som firar här i Spanien... Jag ser fram emot det roliga.

Under tiden - i lagret - händer det massor... den största sommarrean och många nya produkter som fortfarande kommer in.

Fler goda nyheter - en container som Coco skickade för över 2 månader sedan har anlänt... det är ganska snabbt nuförtiden. Den innehåller massor av nya spännande varor och många snabbt säljande produkter är tillbaka i lager. Jag vet att lagretteamet arbetar extra hårt för att få allt registrerat. Bland dem finns en serie av ädelstenshängen som ska matcha Snören till Hängen vi fick in förra månaden...

Förresten, har du sett dessa?

Jag stötte först på dem i Indien. De kallas för Flytande Ramar. De är fantastiska för att få små smycken att sticka ut och se mycket vackrare ut.


De fungerar utmärkt som presentask och är tillräckligt billiga för att kunna "ge bort" dem... eller sälja som något extra. Om någon köper ett armband som present kommer de garanterat att vilja ha en fin ask att lägga det i. Använd dem också för att ta din smyckesutställning till nästa nivå. I Kina besökte vi vår långvariga leverantör av smyckesställ. De berättade att dessa är de hetaste grejerna på flera år och att om vi ville beställa fick vi ställa oss på en väntelista eftersom produktionen var maxad, och även om vi betalade kontant i förväg skulle vi fortfarande behöva vänta.

Men Coco utförde mirakel och hittade en liten fabrik med kapacitet och charmade dem så att vi fick ett tillräckligt lager för att komma igång. Ja, jag förstår att du kanske undrar... dessa är plast. Men inte engångsbruk - detta är för att hålla dina värdefulla smycken dammfria och i bra skick i många år framöver.

Hur som helst, ha en trevlig helg. Tydligen kommer fotbollen hem.

Ta hand om dig
David

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Varmt Varmt Varmt!

7 Överraskande Överraskningar

Varför självständighet är kul...