Dropshipping-uppdatering
Hälsningar från Spanien
Hej alla, hoppas ni mår bra. Ja, jag är tillbaka i Europa efter 6 månaders resande. Hemma i La Cala de Mijas.
Det känns lite konstigt för det verkar inte så länge sedan jag var här, och samtidigt har så mycket hänt att det känns som år.
Förra veckan berättade jag om våra uppdateringar som kommer från IT-utvecklingen på Bali och mina tankar om AI... Om du missade det kan du läsa ikapp här.
Jag tog ett Turkish Airlines-flyg från Bali till Istanbul i business class, men jag upplevde redan en kulturchock med griniga anställda som slet åt sig min biljett, ingen ögonkontakt och ingen riktig mänsklig interaktion.
Även på de mest budgetorienterade indiska eller indonesiska flygbolagen har jag bara upplevt vänlig, artig kontakt. Men maten är god och de ger dig ett romantiskt (fejk) ljus när maten serveras. Sedan ett kort byte i Istanbul till Malaga, Spanien... 4 timmar senare, på flygplatsen, landade vi med en våldsam krasch. Jag känner att landningsstället måste vara skadat... men kaptenen nämnde ingenting, bara välkommen till Spanien etc.
Malaga flygplats... wow så hektiskt... och kön för passkontroll för icke-EU var hemsk. Den sträckte sig långt bortom ankomsthallen in i terminalerna... med meddelanden som sa att man skulle respektera personalen och att de arbetade hårt för att lösa förseningen. Lyckligtvis (för mig)... har jag ett spanskt ID och hoppade över kön, bara ungefär fyra personer framför mig. Och den supereffektiva Malagas flygplats hade mitt bagage på bandet innan jag kom dit... så jag var ute från flygplatsen på nolltid.
Detta är fruktansvärt och drabbar en hårt.
I morse messade Mr Chatterjee (vår man i Indien) mig om Air India-kraschen... Innan nyheterna bröt ut på BBC. Herregud... Det är en chock och så deprimerande. Ett Air India-flyg från Indien till Storbritannien kraschade strax efter start. Det senaste året hade jag tre fruktansvärda flygningar med Air India i rad... inställda, massivt försenade, eller att jag blev avbokad från flyget till nästa... och värdelös kommunikation. Hur kan ett flygbolag vara så dåligt organiserat? Det gav mig dåliga vibbar, jag svor mig fri från Air India och har redan rått mitt team på AW att undvika dem, andra indiska flygbolag som Indigo är utmärkta. Men detta är så sorgligt. Jag ber för alla drabbade. När nyheterna utvecklas i morse – öppnar denna hemska händelse fler frågor än svar.
Spännande... Dropshipping-uppdatering
V2-uppdateringen av vårt nya Dropshipping-system är i betatestning... vi har utvecklingsteamet på Bali som arbetar för fullt. Vårt mål är att göra det så enkelt som möjligt, och lika snabbt som en Cappuccino att ansluta AW-produkter till din webbplats. Inget behov av att skicka från Kina, vi har produkter redo att skickas på nolltid.
Här är en teaser-video...
Ikoniska Tygkassar från Indien
Varje presentbutik, enligt min ödmjuka åsikt, borde erbjuda (bredvid kassan) återanvändbara, miljövänliga och roliga Tygkassar. Men de ska vara av indisk bomull (inte från tvivelaktiga källor), inte polybomull (som innehåller plast), och vara kostnadseffektiva nog att det inte är en stress (en självklarhet) att köpa. Jag har letat efter denna produkt så länge... Och Mr Chatterjee levererade varorna... och arbetade hårt för att hitta en effektiv process och god tillgång på 4oz och 10oz bomull. För att vara kostnadseffektiva gjorde vi enfärgade, coola designer i den första produktionsrundan... som just nu anländer till våra lager.
Detta är AI... men du fattar poängen... om väskorna kostar 38 kr tror du att du kan sälja dem...?
Under tiden på lagret...
Fler och fler produkter rullar in från Indien...
Så pass mycket att lagret meddelar mig att de har svårt med att boka in alla varor...
var vänlig ha tålamod... mycket kommer snart.
Önskar er en underbar helg.
Massor av fred och kärlek, och lycka till med handeln.
David
Kommentarer
Skicka en kommentar