På väg med flygplan
Hälsningar från Bali,
Lite ledsen eftersom detta är min sista dag på denna Asienresa. Men ser också fram emot att komma tillbaka till Europa – senare ikväll tar jag ett Turkish Airlines-flyg till Istanbul, för att sedan byta där till Malaga, Spanien.
Det har varit en episk resa – som började för 6 månader sedan... och har gått till Bali, Java, Nepal, Indien, Kina och tillbaka till Bali... Många nya produkter har hämtats in, designats, beställts och är på väg (förhoppningsvis) till era butiker. Toni från Spanien var med under en del av resan, Tomas från Slovakien och Sandra (vår talangfulla designer) följde med på delarna i Kina och Bali. Tack till dem alla för deras fantastiska bidrag.
Ett särskilt tack också till Bondhan, vår indonesiska nyckelperson, som har varit en stor del i utvecklingen av resfilmer – ni kan följa på YouTube.
Förra veckan berättade jag om Blitar City och trumtillverkare... om du missade det kan du läsa ikapp här... Eller se YouTube-videon som Bondhan skapade här. Och som en bonus kan du se Bondhan spela trummor...
AI förändrar allt.
På den här resan har jag försökt att utveckla mina färdigheter som YouTuber... Jag är en ganska blyg person och ville verkligen inte gå den vägen, men så många vänner, kunder och mitt team fortsatte att tjata om det så jag var tvungen att försöka... det är mycket svårare än jag insåg. Tidigare använde vi bara YouTube som en bekväm plats att lagra klipp på, och den enstaka "Kan du sälja denna video" som jag vill utveckla mer...
Marknadsföringsvärlden förändras så snabbt... förut gjorde vi bara SEO och lite Google AdWords så kom våra kunder... och vi upprätthöll en relation via nyhetsbrev som detta. Men gradvis minskade Google utrymmet för naturliga listningar och pushade betalt innehåll... tills användarna tröttnade... och nu har de ett alternativ, AI... Jag personligen använder sällan Google nu (jag använder Perplexity och ChatGPT4o).
Dessa senaste tre veckor har Tomas och det digitala marknadsföringsteamet här på Bali, AW-Advantage.com, arbetat hårt för att förstå och anpassa sig... I princip, om du inte är beredd att spendera en stor del av din försäljning på Google-annonser, då behöver du göra SEO eller OFE (Optimize for Everything)... inklusive eller särskilt AI. Och sociala medier... och jag skulle hävda informationsmedier... för YouTube är inte riktigt sociala medier, du kan inte umgås så mycket där... men du kan ta in nyheter, information och underhållning.
Kolla även in vår YouTube-video om Java Village of Stone...
Ny Dropshipping-sajt på gång...
Vi har haft fem-sex utvecklare som har arbetat med en uppdaterad Dropshipping-webbplats... under lång tid... En sak som Tomas och jag har gjort (med Raul, vår IT-wizard) är att få detta projekt i hamn.
Det är definitivt en återupplivning inom dropshipping; vi får fler och fler kunder på AW-Dropship.eu som lyckas riktigt bra på sajten, även om användarupplevelsen skulle kunna vara bättre... och vi arbetar på det... vi tror att vi i slutet av månaden kan lansera en större uppgradering.
Samtidigt, tillbaka i EU...
Massor av indiska varor har rullat in i vårt lager... Och vi arbetar hårt för att få ut allt online... Och några av dessa linjer är vackra och trendiga.
Jag är särskilt entusiastisk över att se de Ikoniska Jutepåsarna... Mycket arbete har lagts ner på denna serie... vi försökte erbjuda etiskt framställd indisk bomull till kinesiska polybomullspriser... placera ett bra sortiment vid kassan fint utställt och jag tror att en stor del av kunderna kommer att köpa. Alla behöver en väska och dessa är stiliga, roliga och coola till otroligt låga detaljhandelspriser.
Hur som helst, ha en underbar helg... Jag är precis på väg till flygplatsen...
David
Kommentarer
Skicka en kommentar