Varmt Varmt Varmt!

 Hälsningar från en varm varm varm plats..

Hoppas ni mår bra.
I Spanien var det den varmaste dagen någonsin, och den hetaste punkten var faktiskt inte långt ifrån vårt AW-Artisan varuhus... den lokala regeringen utfärdade ett dekret att om din arbetsmiljö är över en viss temperatur kan du bara gå hem och ändå få betalt. Toni (vår huvudman i Spanien) fixade gigantiska fläktar och kallt vatten... men temperaturen var VARM-VARM-VARM! Men lagerteamet, våra AW-hjältar, fortsatte jobba oavsett för att få beställningar ut till våra kunder som vanligt... så vi bestämde oss för att ta ut teamet för en måltid på stranden som belöning... mer om detta senare.

Förra veckan (vi hade blåskärmsevenemanget) berättade jag om de tomma containrarna - (för mer utrymme till vårt överfulla varuhus) som äntligen anlände till AW-Artisan-parkeringen... Om du missade det kan du läsa om det här..

De här containrarna anlände i sista minuten, eftersom en indonesisk container kom precis dagen efter, och vi kunde placera vårt reservlager där och skapa utrymme för ett nytt produktplockområde.
Så häromdagen slutade vi jobba lite tidigigare och hela AW-teamet bytte om till sina smarta outfits, tjejerna i snygga klänningar, killarna såg coola ut i vita nyanser.. vi träffades vid en stor populär chiringuito på stranden inte långt ifrån oss. Det här gör vi en gång om året (minst) och det har blivit lite av en tradition...

               
Det började så bra..Toni tar en grym selfie!

Men det var årets varmaste dag.. och de där parasollerna hade luckor där solen kom fram.. personalen försökte hålla oss alla i skuggan, men den jäkla solen flyttade hela tiden och sakta förvandlades alla till en svettpöl...
Jag höll mitt tal och vår nya kollega; Molly (andra till vänster) som är från Bath i Storbritannien - och mycket flott - erbjöd sig frivilligt att översätta. Hennes spanska är utmärkt. Hon gjorde ett fantastiskt jobb.. men berättade senare för mig att hon blev lite varm under kragen eftersom min nordliga accent ibland var svår för henne att förstå...
Jag tackade alla för deras hårda arbete, särskilt i värmen... Jag sa till dem att de var det hetaste laget på AW! (Jag tror att jag kan säga detta utan att förolämpa alla andra AW-team).
Sedan blev det bara för varmt... Jag svettades.. i en pool.. men som modiga soldater klarade vi oss ända till efterätten.. i hopp om att servera glass till alla, bad vi om att se menyn.. tyvärr var vi på den enda chiringuito i Spanien som inte serverar glass... gud det var VARMT VARMT VARMT!

Under tiden på varuhuset... anländer massor av nya produkter... Jag är väldigt exalterad över att se Madagaskars Labradoritstenar. Riktigt vackert, och Rodrigo och hans team har lyckats göra fina gifs som visar den magiska kvaliteten hos dessa stenar, hur ljuset reflekteras när du rör på dem.. fascinerande!




Också en nyhet - jag såg det här först i Turkiet - Berikad Naturlig Kvarts - ja, kvartsen är naturlig och sedan skapas fantastiska bitar från dem med hjälp av elektromagnetiska saker. Jag känner att de är väldigt lätta att sälja. Storsäljande!
Kolla in dem nedan...




Och vi har några fantastiska Föremål Snidade ur Geoder också...
Egentligen var skallarna svåra att få tag på, och vi var tvungna att tigga för dem.. priset gick upp mycket efter att vi beställde dem och vår leverantör påstod sig förlora pengar (förmodligen sant), så vi betalade mer för att täcka förlusterna, och om vi kan få fler kommer de att vara till ett högre pris (som jag förstår det). Så skaffa dem medan du kan.


Så många vackra nya produkter du verkligen måste se för att uppskatta det ordentligt.
Det är snart augusti.. och den sista helgen i månaden.. ett bra tillfälle att fylla på och skaffa några VARMT VARMT VARMT-säljande linjer..

Njut av helgen allihopa..
Nästa vecka kommer en överraskande uppdatering...

Ta hand om er,
David

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

7 Överraskande Överraskningar

Varför självständighet är kul...